ارز دیجیتال ریپل چیست؟
نوشته شده توسط : سپهریونسی

ارز دیجیتال ریپل چیست؟

ریپل (Ripple) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین است که دادگاه، آینده قیمت، کیف پول ها، نحوه خرید و سرمایه گذاری در رمز ارز XRP را بررسی می‌کنیم.

ریپل که ابتدا به نام اوپن کوین (OpenCoin) شناخته می‌شد، یک شرکت خصوصی است که یک شبکه تبادل و پرداخت به‌نام ریپل‌نت (RippleNet) بر بستر پایگاه داده دفتر کل توزیع شده XRP ایحاد کره است. هدف اصلی Ripple، اتصال بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و صرافی‌های دارایی‌ها دیجیتال به یکدیگر است، تا پرداخت‌های جهانی مقرون به‌صرفه و سریع در دسترس مردم قرار گیرد. در این مطلب، درباره هر آنچه لازم است راجع‌به شبکه، نحوه خرید و فروش، کیف پول ها، صرافی ها و آینده سرمایه گذاری در ریپل بدانید، صحبت می‌کنیم.

تاریخچه ریپل

ایده ساخت ریپل اولین بار در سال 2004 به ذهن رایان فاگر (Ryan Fugger) خطور کرد، شخصی که اولین نمونه آزمایشی این شبکه را به‌عنوان یک سیستم پولی دیجیتال (RipplePay) توسعه داد. این سیستم در سال 2005 راه‌اندازی شد و قرار بود که راه‌حل‌های پرداخت امن را در یک شبکه جهانی فراهم کند.

در سال 2012، آقای فاگر مدیریت این پروژه را به جد مک‌کالب (Jed McCaleb) و کریس لارسن (Chris Larsen) واگذار کرد و این دو نفر با همکاری یکدیگر، شرکت فناوری آمریکایی OpenCoin را تاسیس کردند. پس از آن، ساخت ریپل به‌عنوان یک پروتکل مبتنی بر راه‌حل‌های پرداخت برای بانک‌ها و دیگر موسسات مالی آغاز شد. در سال 2013، شرکت اوپن کوین به ریپل لبز (Ripple Labs) تغییر نام یافت و در سال 2015، به ریپل تبدیل شد.

ریپل چگونه کار میکند؟

بانک‌های کشورهای مختلف را تصور کنید. برای مثال بانک‌های ژاپن و بانک‌های نیجریه؛ اگر این دو بانک بخواهند تراکنشی انجام دهند این عمل مستقیم صورت نمی‌گیرد. چرا که بانک‌های ژاپنی در نیجریه حضور ندارند، به این دلیل که تقاضایی برای دریافت یا پرداخت ین در آن کشور وجود ندارد. امّا بانک‌های هر دو کشور با دلار در ارتباط هستند. پس ابتدا ارز مبدا به دلار و سپس دلار تبدیل به ارز مقصد می‌شود؛ این تراکنش ممکن است روزها طول بکشد.

همان طور که در بخش هدف ارز ریپل گفتیم، این شبکه ایجاد شده است تا واسطه‌های بانکی برداشته شوند و در کمترین زمان، برای مثال یک تراکنش از بانکی در ژاپن به بانکی در نیجریه انجام گیرد. شبکه RippleNet با پروتکلی به نام RTXP به نقل و انتقال ارزش‌ها در سر تا سر دنیا کمک می‌کند. در واقع Ripple Lab قصد دارد «اینترنت ارزش‌ها» (internet of value) را ایجاد کند تا ارز و پول به سرعت اطلاعات در این شبکه منتقل شوند.

ریپل چیست

https://ramzagah.com/what-is-ripple/





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: